IAB US lanceert SafeFrame 1.0

1 minuten leestijd (278 woorden)
IAB US heeft deze week SafeFrame 1.0 gelanceerd, dit is een specificatie die een mechanisme hanteert dat de metingen van digitale en impressie viewability ondersteunt.

SafeFrame vervangt traditionele iFrames, voegt key-advantages toe en maakt uitgebreide media capabiliteit mogelijk inclusief de bescherming van gevoelige uitgever en consumenten data door middel van preventie van externe toegang. Dit is een belangrijk element van Making Measurement Make Sense (3MS), een industrie breed initiatief van de ANA, 4A’s en IAB US dat momenteel door Media Rating Council (MRC) wordt uitgevoerd om de norm voor digitale  media te zetten en advertentie 'currency' te definiëren. Dit zal de ontwikkeling van digitale media verbeteren en cross-platform vergelijkingen voor brand-marketing promoten.

Vice President van IAB Ad Technology US zegt in het artikel dat kopers vragen om zichtbare impressies, die voor de meeste moeilijk zijn, om precies te meten wanneer deze in frames worden weergeven. SafeFrame 1.0 is een belangrijke stap in het voorlopen op de industrie op dit front.

Naast een viewablity meting heeft SafeFrame 1.0 nog meer voordelen zoals;
  • Gestandaardiseerde Adverteerder layouts – Aanbieders technologie voor adverteerders kunnen hierdoor de advertentie code standaardiseren zodat deze op elk willekeurig uitgevers netwerk dat SafeFrame API gebruikt makkelijk kan worden weergeven.
  • Veilige data verzameling -  Zonder de pagina/gebruiker veiligheid aan te tasten maakt SafeFrame het mogenlijk om gecontroleerde uitgebreide media interactie en data te vergaren en maakt de vraag naar uitgever-side files overbodig.
  • Geprogrameerd traden van Rich Media – Adnetworks die SafeFrame gebruiken zullen de mogelijkheid hebben om trade uitbreidingen voor media en units uit te voeren en nieuwe stromen van inkomsten voor uitgevers te openen door vergroting van merk bereik voor adverteerders.
Het gehele artikel is hier te lezen.