IAB US - $ 11,6 miljard digitale reclame-inkomsten in Q1 2014

2 minuten leestijd (313 woorden)

Een jaarlijkse stijging van 19% met dit jaar het hoogste eerste kwartaal resultaat ooit.
Volgens de meest recente cijfers van het IAB Internet Advertising Revenue Report, dat vandaag is uitgebracht door IAB en PwC US, zijn de internet reclame-inkomsten in de VS het eerste kwartaal van 2014 gestegen tot $11.6 miljard. Dit is een historisch hoog eerste kwartaal en een aanzienlijke stijging (19%) ten opzichte van vorig jaar in eerste kwartaal, welke een record van $ 9,6 miljard had.

"Interactieve reclame ziet opmerkelijke winsten," zei Randall Rothenberg, President en CEO van IAB. "Digitale schermen zijn een cruciaal onderdeel van de marketing mix. De uitzonderlijke cijfers onderstrepen dit feit."

"Dit inkomstenniveau van Q1 toont de unieke capaciteit van digital om de meest relevante doelgroep segmenten te identificeren en krachtige resultaten te leveren", aldus Sherrill Mane, Senior Vice President, Research, Analytics & Meettechniek, IAB.

"Met consumenten die steeds meer vertrouwen op digitale schermen voor alles van informatie tot aan entertainment, zouden deze cijfers niet verrassend hoeven zijn", zegt David Silverman, partner bij PwC US. "Interactive biedt duidelijk een unieke propositie voor marketeers en bureaus - een ontwikkeling die ze omarmen en waarschijnlijk meer op gaan rekenen in de toekomst."

IAB US sponsort het IAB Internet Advertising Revenue Report, dat onafhankelijk wordt uitgevoerd door de Nieuwe Media Group van PwC. De resultaten worden beschouwd als de meest nauwkeurige metingen van interactieve reclame-inkomsten, omdat de gegevens rechtstreeks worden samengesteld op basis van de verkoop van reclame door de bedrijven op het internet. De enquête bevat gegevens over de online reclame-inkomsten van websites, commerciële online diensten, gratis e-mail providers, en alle andere bedrijven die online adverteren.

Het volledige rapport wordt twee keer per jaar uitgegeven voor full-en half-jaar data, en top-line kwartaalschattingen worden uitgegeven voor het eerste en derde kwartaal. PwC toetst de gegevens niet en geeft geen advies of een andere vorm van zekerheid met betrekking tot de informatie. Eerdere verslagen zijn hier beschikbaar