IAB U.S. komt met Site Tagging Best Practices handleiding

1 minuten leestijd (178 woorden)
IAB U.S. heeft een ‘best practice’ handleiding uitgebracht voor Site Tagging. Site Tagging laat zich het best omschrijven als het implementeren van JavaScript of HTML-code (tags) op een website om deze op te bouwen. Content, advertenties en layout van websites komen vaak van verschillende webservers en de tags maken het voor een website mogelijk om de benodigde data van de verschillende servers op te vragen en de site op te bouwen en vorm te geven.
Tagging is bijzonder waardevol gebleken voor de advertising-industrie. Het heeft zich in de jaren ontwikkeld van een middel om ‘slechts’ advertenties te tonen op websites tot een multi purpose tool voor analyse, gepersonaliseerd adverteren, automated trading en real-time bidding.

Hoewel tagging voor website-eigenaren veel voordelen heeft als het gaat om marketing en revenue, kent het ook risico’s. Hierbij moet gedacht worden aan zaken als het lekken van data, functionele beperkingen, ervaring van consumenten en privacy.

De Site Tagging Best Practices handleiding gaat in op deze issues zodat web-eigenaren maximaal kunnen profiteren van de voordelen van tagging en tegelijkertijd de ongewenste effecten kunnen minimaliseren.