IAB Taskforce Search publiceert zoekmachinemarketing-dossier

1 minuten leestijd (189 woorden)
Uit onderzoek blijkt dat 84 procent van de Nederlanders dagelijks op internet zit. Het zoeken van informatie is daarbij één van de belangrijkste bezigheden en de invloed van zoekmachines is dan ook groot. Met behulp van zoekmachinemarketing kunnen bedrijven potentiële klanten via zoekmachines op het internet bereiken en producten en diensten bij hen onder de aandacht brengen.
Om bedrijven te helpen bij zoekmachinemarketing-activiteiten, publiceert de IAB Taskforce Search het Dossier zoekmachinemarketing, waarin aandacht wordt besteed aan diverse aspecten van deze vorm van marketing.

Het zoekmachinemarketing-dossier is een uitgebreid handboek voor iedereen die interesse heeft in of zich bezighoudt met zoekmachinemarketing. Het dossier biedt diverse handvatten voor het succesvol inzetten van zoekmachinemarketing, met als doel om structureel een beter rendement op de geïnvesteerde marketing-euro te behalen. Ook geeft het dossier inzicht in methoden, technieken en tools en maken de lezer tot een volwaardig gesprekspartner op alle niveaus.

“Vanuit de Taskforce Search zijn we bijzonder trots op het resultaat van het dossier. De bundeling van krachten van verschillende bureaus heeft geresulteerd in één uitgebreid dossier waarin talloze actuele onderwerpen aan bod komen.”, aldus Joris Toonders, voorzitter van de IAB Taskforce Search.