VACATURE - Manager Privacy & Data Ethiek.

3 minuten leestijd (565 woorden)

Op zoek naar een uitdagende baan op het gebied van Privacy & Data Ethiek in het hart van Digitale Marketing, Media & Advertising? Ben je een sparringpartner op niveau, nieuwsgierig en gedreven om het verschil te maken? Dan zijn wij bij IAB Nederland op zoek naar jou!

IAB Nederland is dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie. Aan de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij ons zijn aangesloten, bieden wij inzicht, kennis en een netwerk. Dit doen we door samen met hen ontwikkelingen en trends in de markt te duiden, kennis te delen en waar mogelijk standaardisering mede te bepalen of te beïnvloeden. Privacy en Data Ethiek is een van de onderwerpen welke een grote impact hebben op onze branche.

De Manager Privacy & Data Ethiek is samen met de Privacy werkgroep binnen het IAB verantwoordelijk voor de activiteiten die het IAB naar de markt brengt en de kwaliteit hiervan mbt Privacy en Data Ethiek. Een belangrijk onderdeel hiervan is het duiden van de wet- en regelgeving mbt GDPR, ePrivacy - evenals het informeren van de IAB leden over de implicaties en ondersteuning van IAB initiatieven als het Transparency & Consent Framework (TCF). In de toekomst wil IAB steeds meer sturing geven aan hoe ethisch met consumenten data om te gaan.

In de Privacy Werkgroep komen vak professionals op het gebied van Privacy en Data Ethiek samen om ontwikkelingen en implicaties te duiden en gezamenlijk het vak verder te brengen. Deze content, inzichten of richtlijnen worden vervolgens met de leden van IAB Nederland gedeeld.

Wat wij zoeken? Een sterke professional op het gebied van Privacy en Data Ethiek binnen digital marketing. Je bent een sparringpartner op niveau voor zowel specialisten als generalisten en kunt hierin ook de juiste vertaling maken. Je bent nieuwsgierig en goed op de hoogte van de ontwikkelingen in de markt. Zo ken je de behoeftes vanuit de verschillende hoeken van het ecosysteem en waar we als industrie nog uitdagingen ondervinden. Uitdagingen welke jij met beide handen aanpakt om vanuit de inhoud het ecosysteem verder te brengen. Je beschikt tevens over een algemeen kennisniveau van digitale media, data en digitale trends.

Wat ga je o.a. doen?

  • Je bent gesprekspartner voor business en privacy stakeholders binnen onze branche. In mindere mate gesprekspartner voor de overheid.
  • Begeleiden van privacy of data ethiek gerelateerde onderzoeken;
  • Creëren en publiceren van informatieve content mbt privacy wetgeving (duiding en educatie);
  • Nauwe samenwerking met de Privacy Werkgroep en gezamenlijk reacties en duiding verzorgen nav nieuwe Privacy Topics of discussies;
  • Hechte samenwerking met IAB Europe mbt de TCF, de promotie en uitrol hiervan evenals andere EU gedeelde privacy topics;
  • Organisatie en project management;
  • Gezamenlijk met de Privacy Werkgroep de haalbaarheid van een gedragscode onderzoeken en vormgeven;
  • Voor het gehele IAB team geldt dat iedereen goed contact onderhoudt met onze leden en partners.

Wat is vereist?

  • Sterke Privacy professional.
  • CIPP/E of gelijksoortige certificering
  • Legal achtergrond
  • Diepe kennis van GDPR/AVG • Analytisch, strategisch, bruggenbouwer, doortastend. • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring. • Sterke communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je werkt gestructureerd en zelfstandig.
  • Vloeiend in Nederlands en Engels.

Wat krijg je?

  • Dynamisch werkveld waarbij je samenwerkt met alle grote bedrijven op het gebied van digitale media & marketing
  • Unieke mogelijkheden om je in de breedte van digitale marketing verder te ontwikkelen.
  • Vrijheid om jouw functie vorm te geven.
  • Mogelijkheid om met veel professionals te werken en een groot netwerk op te bouwen.
  • Interne- en externe trainingen, waardoor je de ruimte krijgt om jezelf en je skills te ontwikkelen.
  • En een gezellig team!