IAB Nederland start taskforce Digital Audio

2 minuten leestijd (341 woorden)

Er gebeurt veel in de wereld van Digital Audio en we staan nu nog maar aan het begin. Uit het onderzoek van IAB Europe blijkt dat door podcasts, muziekstreamingsdiensten en digitale radio de digitale Ad Spend in 2023 in Europa rond de 1.3 miljard zal liggen. Deze groei zien we ook terug in de totale mediatijd, want wat blijkt 43% van de tijd besteden wij aan luisteren, of te wel audio.

Opnieuw zien we hier een traditioneel kanaal dat groei laat zien door te gaan digitaliseren. Twee jaar geleden zagen we dezelfde ontwikkelingen bij het medium DOOH waardoor we weten dat bij digitalisering van een kanaal er verschillende vragen ontstaan in de markt. Dit is dan ook de reden dat we starten met een taskforce Digital Audio om samen met de markt de vragen op te pakken.
Samen met de leden van de Audio Taskforce zullen we de belangrijkste thema's in kaart brengen welke we als eerste gaan adresseren. Dit kan variëren van Standaardisatie, Dynamic Creatives, Programmatic Inkoop en de rol van Audio in de mix. 

De Taskforce zal dit soort thema's behandelen en heeft tevens als doel om (digitale) kennis op te doen, deze uit te wisselen, cases te verzamelen, en gezamenlijk te kijken welke obstakels overwonnen moeten worden, om te totale markt te laten groeien. 

Voor deze taskforce zijn wij op zoek naar leden en een voorzitter! Mocht je interesse hebben in het voorzitterschap bekijk dan hier de vacature en meld je aan. 

Past het voorzitterschap niet bij jou maar wil je wel graag deelnemen aan de taskforce Digital Audio? D
an horen wij dat ook graag. Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en houden je op de hoogte van de ontwikkelingen!