IAB Nederland presenteert vijf nieuwe bestuursleden

2 minuten leestijd (313 woorden)

Joris Lak (Albert Heijn), Dominiek van Esse (MobPro), Sandrine Koopman (Microsoft), Stefan Havik (DPG Media) en Atva van Zanten (MindShare) treden toe tot het bestuur.

Amsterdam, 17 december 2019 – IAB Nederland maakt vandaag officieel de namen van vijf nieuwe bestuursleden bekend. Het bestuur van de onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie bestaat door hun toetreding uit negen personen die allen beschikken over een indrukwekkende reputatie op het gebied van digital advertising en marketing. 

De vernieuwing en uitbreiding zijn het gevolg van het aankomend vertrek van de bestuursleden Lauren van der Heijden (DPG media) en Mascha Driessen (Microsoft), die ruim zes jaar actief een bijdrage aan het bestuur hebben geleverd.

Nog meer kennis over digitale transformatie en consolidatie
Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: "Met het nieuwe bestuur hebben we een framework gedefinieerd van de topdomeinen waarop we de markt willen ondersteunen: privacy & data-ethiek, accountability, consument, marketingtechnologie en media & creatie. De kennis en ervaring waar ieder van hen over beschikt is enorm, zij weten als geen ander wat organisaties nodig hebben in de digitale transformatie en wat er speelt binnen alle consolidaties in de markt. Achter de schermen van de vereniging zijn ze al enige tijd actief, om zo de overdracht van de vertrekkende bestuursleden perfect te laten verlopen. Ik kan dan ook met zekerheid zeggen dat hun komst zal leiden tot nieuwe inzichten en oplossingen die voor fundamentele verbeteringen voor de sector gaan zorgen."

Portefeuilles zijn verdeeld
Het framework van de belangrijkste domeinen waarop de branchevereniging de markt wil ondersteunen, is ook zichtbaar in de portefeuilles die onder de nieuwe en de zittende bestuursleden zijn verdeeld.

  • Media & creatie: Dominiek van Esse (MobPro) en Sandrine Koopman (Microsoft)
  • Accountability: Joris Lak (Albert Heijn) en Atva van Zanten (MindShare)
  • Marketingtechnologie: Stefan Havik (DPG Media) en Rutger Tuit (Google)
  • Privacy & data-ethiek: Tim Geenen & Stefan Havik (DPG Media)
  • Consument: Sandrine Koopman (Microsoft) en Atva van Zanten (MindShare)
  • IAB-projecten, penningmeester en secretaris: Walter Kraus (Summit)