IAB Nederland en Adformatie lanceren vodcast ‘New Creativity’

1 minuten leestijd (248 woorden)

IAB Nederland en Adformatie gaan in de videoserie 'New Creativity' op zoek naar hoe de werelden van creatie, data en techniek samenkomen.

In de door MediaMonks gemaakte video's wordt samen met experts uit het vak een deepdive genomen. De vodcast New Creativity is tijdens het Internationale Festival of Creativity in Cannes gelanceerd op The Embassy of Dutch Creativity door IAB Nederland-voorzitter Nathalie Peters en Adformatie-hoofdredacteur Susanne van Nierop.

In de serie gaan twee professionals met elkaar in gesprek over data, tech en creativiteit. IAB Nederland en Adformatie willen de discussie op gang brengen over creatie anno 2019 en wat dit vergt van opdrachtgevers, bureaus en teams.

Het is het startschot van de nieuwe IAB-taskforce New Creativity, die als doel heeft om een aantal werkmodellen voor de sector te definiëren waarin creatie, data en tech samenkomen.

Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: "De Embassy is in het leven geroepen om de kenmerken van de Nederlandse creatieve industrie voor het (internationale) voetlicht te brengen, maar vooral ook om mensen samen te brengen. En dat is precies wat wij met de vodcast gaan doen. Creativiteit is een term die je tegenwoordig op veel verschillende manieren kunt interpreteren en die ook andere kaders kent dan voorheen. Door inzicht te geven in deze verschillende uitgangspunten en door via het delen van kennis de black box van creatie, big data, AI en slimme algoritmen te openen, willen we laten zien wat deze technologische ontwikkelingen voor de sector kunnen betekenen en de beeldvorming daaromtrent bijstellen."