IAB Europe stelt het AVG Transparency en Consent Framework versie 2.0 open voor commentaar

1 minuten leestijd (260 woorden)

Vorige week donderdag, 25 april, kondigde onze collega's van IAB Europe, samen met het IAB Tech Lab, aan dat het beleid en de technische specificaties voor versie 2.0 van het Transparency en Consent Framework (TCF) beschikbaar worden gemaakt voor commentaar. Tot en met 25 mei 2019 is het mogelijk om commentaar te geven. 

De eerste iteratie van het TCF werd ontwikkeld om het digitale advertentie-ecosysteem in staat te stellen te voldoen aan bepaalde verplichtingen op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de ePrivacy-richtlijn. Het is de grootste industriële samenwerking in zijn soort en de enige compliance-oplossing die door en voor de industrie is gebouwd. Het TCF voorziet in de behoeften van alle onderdelen van de advertentiewaardeketen, van uitgevers en technologiebedrijven tot en met bureaus, adverteerders en consumenten.

Na feedback van de markt en discussies met gegevensbeschermingsautoriteiten (DPA's) van de EU-lidstaten, is het TCF bijgewerkt om meer keuzemogelijkheden aan de consument te bieden, meer controle door uitgevers en de accommodatie van "legitieme belangen" van AVG, waaronder een recht om bezwaar te maken via de TCF.

Ga voor meer informatie over de voorgestelde wijzigingen naar de IAB Europe-website.

Dit is de eerste grote nieuwe TCF-release en de enige belangrijke update gepland voor dit jaar.

Na het einde van de openbare commentaarperiode zullen, zodra de technische specificaties en het beleid zijn voltooid, gedetailleerde implementatiehandleidingen worden uitgegeven voor technologiebedrijven, uitgevers en Consent Management Platforms (CMP's).

Als onderdeel van het consultatieproces zal IAB Europe twee webinars houden om de voorgestelde wijzigingen op 7 mei (uitgevers) en 8 mei (CMP's en leveranciers) te schetsen. Registreer en bekijk TCF v.2.0 op www.iabeurope.eu/tcf.