Eerste breakfastsessie mobile in 2015 - Effectiviteit van mobile advertising

1 minuten leestijd (253 woorden)
De effectiviteit van mobile advertising blijft interessant, zo bleek uit de opkomst voor de eerste breakfastsessie mobile van dit jaar. Meer dan 55 mensen zaten om 09:00 uur klaar om te luisteren naar drie verschillende sprekers over het onderwerp effectiviteit.
Diederick Ubels, voorzitter van de taskforce Mobile, gaf de aftrap en modereerde de ochtend met verve. Vervolgens vertelde Nathalie La Verge van Deloitte over hoe landen als de UK en USA omgaan met mobiel adverteren en welke rol onderzoek daarin speelt. Dave Seedorf van Mindshare liet zien dat mobiel verkeer vooral in de oriëntatiefase het koopproces gerichter maakt; ,,Er komen ongeveer 50% minder consumenten in een winkel, maar degenen die komen spenderen dan wel meteen vier keer zoveel."
Orban Büller van Sanoma liet aan de hand van een drietal cases zien wat een goede visual, boodschap en getimede inzet kan doen voor je branding, storetraffic of voor een product in het algemeen. Ola hielp met haar mobiele campagne zelf ijs, an sich, meer relevant te maken.
Falke van de Zander van ING gaf ons een letterlijk kijkje in de keuken van ING en liet zien hoe ze dit jaar haar bespaar-app voor de 'meer gelf overhouden challenge'-campagne opzette en tot welke inzichten dit leidde.  Door de diversiteit van aanwezigen; mediabureaus, adverteerder en uitgevers, waren de vragen ook verschillend en was het een leerzame ochtend voor alle aanwezigen.

Bekijk en luister de hele sessie hier terug.

Houd de site in de gaten voor de volgende drie breakfastsessies dit jaar. Eerstvolgend onderwerp zal 'location based' zijn .

mobile sessie 2    FullSizeRender