Doorbraak in zichtbaarheid Display Ads

1 minuten leestijd (179 woorden)
WebAds Interactive Advertising meldt een doorbraak in de zichtbaarheid van Display Ads waardoor adverteerders alleen gaan betalen voor advertenties die daadwerkelijk in beeld zijn geweest.

“Op een website bevinden zich verschillende advertentieposities. Een deel daarvan komt niet altijd in beeld, bijvoorbeeld omdat een bezoeker daarvoor eerst naar beneden moet scrollen”, zegt Tjeerd Kooij, Managing Director van WebAds Nederland. De nieuwe ‘0% waste tag’ gaat adverteerders de garantie bieden dat ingekochte advertenties alleen vertoond worden op het moment dat de gebruiker deze ook daadwerkelijk zichtbaar in beeld heeft. Dit doet de tag door de advertenties pas in te laden en te tonen als de eerste pixel bij de sitebezoeker in beeld is, hierdoor is er nul procent waste en wordt de markt voor Display Ads veel transparanter. “Het maakt de ingekochte advertenties ook veel waardevoller”, zegt Kooij.

De tag is ontwikkeld door WebAds en haar technische partner Adsolutions om het aanbod aan advertentieruimte zo transparant mogelijk maken. WebAds verwacht dat alle uitgevers in haar netwerk binnen enkele weken in staat zijn om te garanderen dat advertenties ook daadwerkelijk zichtbaar zijn.