De Olympische Spelen gaan mobiel: UK vs. US

1 minuten leestijd (286 woorden)

Tijdens de Olympische Spelen volgden consumenten over de hele wereld de sportieve gebeurtenissen in Londen via een verscheidenheid aan media en platformen. Het Mobile Marketing Center of Excellence van IAB US heeft samen met IAB UK en Mojiva onderzocht hoe mobiel in dit plaatje past.
Via een korte vragenlijst werd getoetst hoe Britse en Amerikaanse consumenten mobiel actief verwachtten te zijn tijdens de Spelen van dit jaar. Uit de resultaten blijkt dat de twee landen vergelijkbare cijfers laten zien wat betreft algemeen mobiel gebruik, maar andere interesses en prioriteiten hebben als het gaat om de Olympische Spelen.

Enkele resultaten:

  • Ongeveer drie van de vier respondenten uit zowel de VS als de UK gaven aan dat de resultaten van hun nationale team op hun mobiele device zouden volgen;
  • 20% van de Amerikaanse respondenten zal producten opzoeken dat hun team/atleet ondersteunt. In de UK was dit slechts 12%;
  • Ongeveer 50% van de respondenten in zowel de VS als de UK zegt hun mobiel te zullen gebruiken voor zaken die Spelen-gerelateerd zijn, terwijl ze op TV naar de sportwedstrijden kijken;
  • 22% van de respondenten uit beide landen zegt van plan te zijn live wedstrijden te kijken via hun mobiele device;
  • Bijna 50% van de respondenten in de UK en de VS zei minstens een keer per week interactie te hebben met, of te klikken op een mobiele advertentie;
  • Respondenten uit de VS blijken eerder dan respondenten uit de UK geneigd te zijn om op mobiele advertenties te reageren waarin een atleet voorkomt die ze interessant vinden (18% vs. 6%). Respondenten uit de UK bleken op hun beurt eerder te reageren op mobiele advertenties van Olympische sponsors en advertenties gerelateerd aan een sport die ze interessant vinden (36% vs. 22%).