IAB Europe: Consent en Transparancy Framework website vernieuwd.

2 minuten leestijd (353 woorden)
IAB Europe heeft begin deze maand een aantal belangrijke updates doorgevoerd op haar Consent en Transparancy Framework website. Naast een gestroomlijnde look en feel is de website vooral aangepast om uitgevers, CMP's en leveranciers nog betere ondersteuning te bieden bij het managen van de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ten aanzien van transparantie en toestemmingen (consent).

Wat is er nieuw?
De belangrijkste aanpassing aan de website is dat bezoekers, nadat zij hun profiel in het bovenste navigatiemenu of op de startpagina hebben geselecteerd, direct toegang hebben tot voor hun branche op maat gemaakte documentatie zoals: 

• Audience-specifieke veelgestelde vragen

• Audience-specifieke factsheets

• Explanatory slide decks

• Verklarende video's

• Webinar video-opnames

• Overzicht van aankomende webinars

• Blogs

• Persberichten

Daarnaast wordt op de website nog beter uitgelegd hoe en waarom bedrijven lid moeten worden van het Framework met directe registratielinks voor CMP's en leveranciers.

Toekomstige updates
Naarmate het Framework evolueert, zal de website vanzelfsprekend ook verder worden bijgewerkt. IAB Europe verwacht in de komende weken ook speciale pagina's voor adverteerders te lanceren.


IAB Europe Transparency & Consent Framework (Framework) has a simple objective to help all parties in the digital advertising chain ensure that they comply with the EU's General Data Protection Regulation and ePrivacy Directive when processing personal data or accessing and/or storing information on a user's device, such as cookies, advertising identifiers, device identifiers and other tracking technologies. Go to: http://advertisingconsent.eu/

IAB Europe is the leading European-level industry association for the online advertising ecosystem. Its mission is to promote the development of this innovative sector and ensure its sustainability by shaping the regulatory environment. IAB Nederland and IAB Europe work closely together on subjects as ePrivacy, GDPR and regulations.

Tijdens de meetings van de Werkgroep Privacy, een initiatief van IAB Nederland, DLA Piper en BVA bond van adverteerders, is de toelaatbaarheid van cookiewalls meer dan eens onderwerp van gesprek. Door middel van artikelen, blogs en nieuwsbrieven houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de ePrivacy Verordening (waaronder cookiewalls). Als eerste het laatste nieuws ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.