Bestedingen internetreclame V.S. eerste helft 2012 gestegen tot 17 miljard

1 minuten leestijd (187 woorden)
In de Verenigde Staten zijn de bestedingen aan internetreclame in de eerste zes maanden van 2012 gestegen tot een all-time-high van 17 miljard dollar. Dit blijkt uit het Internet Advertising Revenue Report van IAB US. Het rapport bevat data over online reclamebestedingen van onder meer websites, commerciële online services, reclame netwerken en e-mail providers.
Met 17 miljard dollar groeiden de bestedingen in de eerste helft van 2012 met 14% ten opzichte van 2011. Tussen Q1 en Q2 van 2012 was de groei van 5% iets minder spectaculair.

Hoogtepunten uit het rapport:
- Bestedingen in mobile-advertising groeiden in H1 2012 met maar liefst 95% tot 1,2 miljard dollar.

- De Search-bestedingen groeiden met 19%. In de eerste helft van 2012 liepen de bestedingen in Search op tot 8,1 miljard dollar tegenover 6,8 miljard in de eerste zes maanden van 2011.

- Adverteerders in de sector retail vormden de grootste categorie als het gaat om internet-reclamebestedingen. In de eerste helft van 2012 besteedden zij samen 3,4 miljard dollar, 20% van de totale bestedingen in internetreclame. De automotive-sector nam met 2,2 miljard dollar 13% van de bestedingen voor haar rekening.