Europese online advertising bereikt een mijlpaal van € 30,7 miljard

1 minuten leestijd (181 woorden)
Tijdens de 9e editie van Interact IAB Europe deze week, is er bekend gemaakt dat de online advertising 11,6% gestegen is naar € 30,7 miljard in 2014.

De AdEx Benchmark research liet zien dat er voor het vijfde jaar op rij een groei met dubbele cijfers te zien was in online advertising. Bij alle deelnemende markten was er een positieve groei, bij twintig procent zelfs een groei in de dubbele cijfers.

Mobile en Video ad spend laten een blijvende sterk groeiende lijn zien en zijn nu een belangrijk deel van de Display en Search advertentie-uitgaven.
Display advertising presteerde nog beter dan de andere categorieën met een totale groei van 15,2% en ook het tempo van de groei is verhoogd ten opzichte van 2013. In 2014 bedroeg de totale waarde van de display advertentiemarkt € 10,9 miljard.

De top tien van markten
  1. UK: € 8,9 miljard
  2. Duitsland: € 5,4 miljard
  3. Frankrijk: € 3,7 miljard
  4. Italië: € 1,9 miljard
  5. Rusland: € 1,8 miljard
  6. Nederland: € 1,5 miljard
  7. Zweden: € 1,0 miljard
  8. Spanje: € 0,9 miljard
  9. Denemarken: € 0,7 miljard
  10. Noorwegen: € 0,7 miljard.