Bestuur

  • Voorzitter: Joris van Heukelom

    Joris van Heukelom is partner bij MakerStreet en oprichter van het Founder institute. Sinds 1998 is hij werkzaam in media en telecom, waarvan 8 jaar als Vice President bij MTV networks (MTV, TMF, Nickelodeon en The Box) en 3,5 jaar SanomaMedia als directeur van de digitale tak; Sanoma Digital. Joris van Heukelom is doctorandus in de Communicatiewetenschappen en Master in marketing & advertising.

  • Privacy: Auke van den Hout

    Auke van den Hout is de mede-oprichter van Adatus, de Europese marktplaats voor ‘audience targeting’ en Consentu, aanbieder van privacy oplossingen voor publishers en adverteerders. Als bestuurslid van IAB is Auke verantwoordelijk voor de portefeuille privacy. Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest als investment banker werkt Auke sinds 1998 in de marketing & media industrie. Als directeur bij VNU/Claritas Europe was hij verantwoordelijk voor de uitbouw van het bedrijf in Europa. Vervolgens heeft hij als CEO Acxiom Europe Information Products diverse digitale data producten gelanceerd in Europa. Auke van den Hout is bedrijfseconoom en opgeleid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Stanford University in de Verenigde Staten.

  • Techniek: Howard Misser

    Howard volgde aan de TU Delft zijn opleiding tot Elektrotechnisch Ingenieur. Hij specialiseerde zich in draadloze telecommunicatie en heeft na zijn opleiding op dat gebied onderzoek verricht aan de TU Delft. Zijn loopbaan als onderzoeker vervolgde hij bij KPN Research alwaar hij zich heeft gericht op broadband networks. Bij KPN was hij vervolgens verantwoordelijk voor de technische architectuur van het vaste netwerk en de uitrol van het ADSL netwerk. Bij Telfort Internet was Howard als CTO verantwoordelijk voor technologie en operations. Daarna volgde de overstap naar Sanoma waar hij benoemd werd tot CTO voor de digitale tak van het bedrijf. Howard is gefascineerd door de innovatie die online technologie teweeg brengt en zet zich in zijn dagelijkse werk in om deze stuwende kracht haar werk te laten doen voor de online industrie.

  • Nathalie Peters

    Nathalie Peters begon haar carrière ooit bij Wegener Publishers en was een van de pre-bubble internet pioniers in Nederland. Op dit moment is zij Managing Director van het Mediabrands Audience Platform (MAP) dat gespecialiseerd is in geïntegreerde digitale services en data voor het realtime vinden, inkopen en involveren van doelgroepen. Hiervoor was ze Client Service Director van Tribal DDB en daarvoor richtte ze Ogilvy Interactive op.

  • Mascha Driessen

    Mascha Driessen is Regional Lead Advertising & Online bij Microsoft voor Nederland, Belgie, Ierland, Oostenrijk, Zwitserland en Portugal, waar zij richting geeft aan de nieuwe koers binnen Advertising&Online voor OneMicrosoft. Daarnaast is zij Lecturer Sponsoring and Media bij de Minor Business of Sports & Events bij de Amsterdam University of Applied Sciences, is ze adviseur bij het TAX-Videoclipfonds en lid van de Raad van Verificatie van Squillzer. Mascha is specialist in Change & Innovatie Management, specifiek op het gebied van Strategie en verdienmodellen en heeft in dit kader een scherp inzicht in de nieuwe consument, zijn veranderende mediagebruik en monetization van distributie van audiovisuele content. Daarnaast, vanwege haar achtergrond in zowel TV als Online, heeft zij een ongekend hoog kennisniveau over de synergie van beide media en hoe je video zowel off- als online het best kunt benutten.

  • Jeroen Verkroost

    Jeroen Verkroost (1968) werkt, na een onsuccesvolle poging om popster te worden begin jaren ‘90, inmiddels al meer dan 15 jaar in online functies in Nederland en België. In 2002 kwam hij terecht bij Veronica (later SBS) als Interactive Director voor de online activiteiten van Net5, SBS6 en Veronica. In 2007 vertrok Jeroen naar België voor Microsoft, alwaar hij in MSN’s online services divisie werkte. De laatste twee jaar was hij in Nederland als Country Manager eindverantwoordelijk voor alle online activiteiten van Microsoft. In de zomer van 2013 maakte hij de overstap naar de Persgroep, als Chief Digital Officer. Jeroen was ooit aanwezig bij de oprichtingsvergaderingen van IAB Nederland en kijkt uit naar de kans om nu actief bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van de Nederlandse interactieve sector.

  • Willem-Albert Bol

    Willem-Albert Bol begon in 1998 aan de media zijde bij VNU/ Sanoma. Daar was hij o.a. advertentie marketing manager bij de mannenbladen. Later ging hij naar bureauzijde bij TBWA\, waar hij Connections Director was. Sinds 2008 werkt hij aan adverteerders zijde, waar hij manager Media en Marcom Planning is bij Vodafone. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle offline / digitale media en sponsoring. Naast zijn werk is hij actief als bestuurslid van het IAB, het MWG en het Genootschap voor Reclame. Hij is/was jurylid bij o.a. EFFIE/ Euro EFFIE, AMMA, Sponsorringen en SPIN prijzen.

  • Lauren van der Heijden

    Lauren is een goede bekende van IAB Nederland: van 2011 tot en met 2013 was hij directeur van de vereniging. In september 2013 heeft hij het stokje overgedragen aan Suzanne Pronk, om de uitdaging als Managing Director van Miinto, een handelsonderneming van RTL Nederland, aan te gaan. Voordat Lauren bij IAB Nederland begon, was hij onder andere Sales Directeur bij narrowcaster Librium (later Central StationNL). Lauren is binnen het IAB Bestuur verantwoordelijk voor de financiën.