Terug

Search actueel

SEO voor mobiele websites

 

Elk jaar besteden mensen meer tijd op het internet via hun smartphone en/of tablet. De user experience op mobiel is nog verre van goed op het merendeel van de website. Het is dan ook niet zo vreemd dat Google via het officiële Google Webmaster Central blog heeft aangekondigd dat per 21 april 2015 ‘mobielvriendelijkheid’ een ranking factor gaat worden. Met andere woorden: websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, krijgen van Google in de mobiele zoekresultaten voorkeur boven websites die geen goede gebruikerservaring bieden.

Er zijn echter veel websites die nog geen rekening houden met verschillende schermformaten en laadtijden. Dit zal ervoor zorgen dat zij vanaf 21 april moeilijker vindbaar zullen zijn binnen de mobiele organische resultaten. Speciaal voor deze organisaties geeft onze taskforce Search in een praktisch document verschillende tips waarmee zij hun websites SEO mobile proof kunnen maken.

Download hier het document.

De missie van onze taskforce Search is het bevorderen van de kennis, transparantie en innovatie in de Nederlandse markt voor zoekmachinemarketing. Hieronder vallen zowel zoekmachine-optimalisatie (SEO) als het adverteren in zoekmachines (SEA).

Sponsoren IAB Nederland

de persgroep

tmg

result

 

 

Login

Wachtwoord vergeten?