Standaarden en richtlijnen

IAB heeft als primaire doelstelling professionalisering en stimulering van de online advertising en interactieve marketing industrie. De ontwikkelingen van standaarden, richtlijnen, bereik- en bestedingsonderzoeken leveren een structurele bijdrage aan het verwezenlijken van de doelstelling.

Algemeen

Standaarden
De IAB standaard advertentieformaten zijn opgesteld voor marketeers, creatieven, reclame- en mediabureaus en uitgevers voor het gebruik in de creatie, het plannen, inkopen en verkopen van interactive advertising mogelijkheden.
De eenheden die momenteel worden gebruikt door internetpublishers zijn ontworpen om marketeers de mogelijkheid te bieden om meer interactie met de gebruiker te genereren en om de creatieve mogelijkheden voor hun online reclameboodschappen uit te breiden.

Richtlijnen
Om duidelijkheid en transparantie te scheppenĀ in de interactive advertising mogelijkheden en spelregels stelt IAB advertentie guidelines op. Deze guidelines zijn bestemd voor marketeers, creatieven, reclame- en mediabureaus en uitgevers voor het gebruik in de creatie, het plannen, inkopen en verkopen van interactive advertising mogelijkheden.