Kennisbank

Duik in de kennisbank van VIA, jouw ultieme gids door de wereld van media, data, creatie en technologie. Hier verzamelen we inzichten, onderzoeken, whitepapers en nog veel meer. Jouw startpunt voor kennis, duiding en inspiratie. Filter op taskforce, thema of contenttype en lees je in!

Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising Rapport

In collaboration with Microsoft Advertising, IAB Europe has released a new report ‘Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising’. The report shares valuable insights into the rapid adoption, diverse applications, and pressing educational needs surrounding Generative AI. The report surveyed 146 respondents from across Europe and assessed various perspectives from different departments and markets who understood Generative AI, with nearly 50% of respondents having over 10 years of experience working in the digital advertising industry.  In this report, you will discover: The industry’s current understanding of AI and its use in digital advertising How the industry is utilising Generative AI in daily work environments, beyond conventional operational enhancements How Generative AI will transform the digital advertising landscape Key findings include: 91% of respondents are already using or experimenting with Gen AI.  41% of respondents have a specific budget assigned to experiments with and the use of Gen AI Half of respondents are fostering AI talent within their teams More than two-thirds are using Generative AI within their business to develop content  Half of the respondents are using it to develop creatives Education is important with 89% of respondents calling for more training initiatives Download report

Read more

IAB Europe Releases European Common Commitment for Sustainable Digital Advertising

asjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsndasjdnaksjdnakjsndakjsnd

Read more

"Als je waarde hecht aan de expertise van je vrouwelijke collega's, zorg dan dat ze gehoord worden."

International Women's Week bij VIA | Interview 3 Angela Tropper is 41 jaar jong, altijd fulltime aan het werk en heeft twee kinderen van 8 en 6 jaar oud. Ze werkt momenteel als Head of Sales bij Teads in Amsterdam, een bedrijf dat tevens diversiteit en inclusiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Angela is ooit begonnen als Medisch Analist. Na het afronden van deze intensieve studie kwam ze erachter dat het niet het pad was wat ze had willen bewandelen. Media trok haar aandacht. Naast fulltime werken en een druk gezinsleven met twee kinderen heeft Angela verschillende hbo-studies afgerond, zoals Digital Marketing en Content Marketing. “Het was pittig maar zeker niet onmogelijk als je echt wilt. Always be learning!”  IN WELKE SITUATIES ERVAAR JIJ BIAS BIJ ANDEREN? EN WANNEER WAS JIJ BEWUST VAN JE EIGEN BIAS?  Tijdens mijn 15-jarige loopbaan in de sector heb ik vele voorbeelden van bias gezien en ook zelf ervaren. Om bij mezelf te blijven, ik heb dit vooral ervaren als het gaat om vrouw zijn met ambitie. Of vrouwen die, zoals ik, niet bang zijn om een mening te geven. Ikzelf heb nooit gesnapt waarom je niet altijd gehoord wordt, gezien of soms zelfs als "bedreigend" wordt ervaren. Ligt dat dan aan mij of aan de andere persoon of bedrijfscultuur? Gelukkig zie ik daar in onze branche verandering in komen, al kan het wat mij betreft niet snel genoeg gaan. Zoals eerder gezegd heeft mijn huidige werkgever het al jaren in hun kernwaarden opgenomen - waarbij ik andere bedrijven in de branche kan aanmoedigen om dit ook meer te doen.  HEB JIJ WELEENS TE MAKEN GEHAD MET SCHEVE MACHTSVERHOUDINGEN EN HOE GING JE DAARMEE OM? Zoals de eerdere vraag al aangaf, heb ik in het verleden wat bias meegemaakt. Hoe ik daarmee ben omgegaan, is achter mijn eigen idealen te gaan staan en blijven staan en mijn blik op de horizon te richten. Doorzetten en hun ongelijk bewijzen werd een sport. Gewoon doen. De weg naar Rome is niet altijd rechtdoor heeft een voormalige manager, die groei stimuleerde, mij ooit verteld.  Als er veel weerstand is of als je je niet op je gemak voelt in een omgeving zonder inclusie en zonder diversiteit, kun je jezelf afvragen of dit een omgeving is waarin ik wil werken of zijn. Ik merk in de sector dat mensen zich deze vraag steeds vaker stellen en op basis daarvan keuzes maken.  Vrouwen moeten kansen krijgen zonder dat het een "checkbox exercitie" wordt! Als je waarde hecht aan de expertise van je vrouwelijke collega's, zorg dan dat ze gehoord worden. WAT ZOU HET BEDRIJFSLEVEN KUNNEN DOEN OM BIAS-BEWUSTHEID TE CREËREN? Het grote verschil is dat je als bedrijf laat zien dat je inclusie en diversiteit belangrijk vindt in plaats van alleen erover te praten. Tegenover je vrouwelijke collega's intern en extern uitdragen waar je als bedrijf of werkgever voor staat.  Tijdens webinars zie je bijvoorbeeld veel mannen. Probeer een goede mix te krijgen en nodig vrouwen binnen de expertise uit. Bedrijven die aan content marketing doen met hun eigen werknemers, zijn vaak mannen. Laat een vrouw binnen je bedrijf een blog schrijven vanuit haar expertise. Het hoeft écht niet ingewikkeld te zijn. En luister intern naar je vrouwelijke collega's en zorg dat ze gehoord zijn. Vrouwen moeten kansen krijgen zonder dat het een "checkbox exercitie" wordt! Als je waarde hecht aan de expertise van je vrouwelijke collega's, zorg dan dat ze gehoord worden.  WELK ADVIES ZOU JE GEVEN AAN DE JONGERE/STARTENDE VERSIE VAN JEZELF?   De mensen die mij wat beter kennen weten dat ik mijn eigen versies maak van gezegdes. Ik ga een blik clichés en gezegdes opentrekken. Ik spreek uit ervaring: wat je ook wilt bereiken, welke stip je ook aan de horizon zet, als je echt wilt, is bijna niets onmogelijk.   Geef niet op, ook al heb je onderweg wat wrijving. Ik zeg altijd dat er zonder wrijving geen glans is en uit je comfortzone stappen is waar de magie 💫 begint. Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste. 

Read more

WFA/EACA Guidelines on client-agency relations and best practice in the pitch process

This document provides guidelines for both parties, the agency and the client, on how organize, conduct and conclude a pitch process leading to a new client-agency relationship. These are guidelines – not rules. They will hopefully provide helpful advice, both regarding the general principles and on points of detail. Although this paper was prepared with multi-country assignments in mind, it should also be useful as a roadmap where the pitch is in just one country, especially where no existing guidelines and procedures have been developed and approved by that country’s national association. In situations where national guidelines exist, these should naturally be respected and followed. Download

Read more

Taskforce

All taskforces

Thema

All themas

Type

All Types

Search

Reset filters